lördag 3 juni 2017

Skrylleskogen Södra Sandby

Skrylleskogen i södra Sandby har jag besökt väldigt många gånger, både i min barndom, mitt arbetsliv och med min familj. Det är förundrade hur naturreservatet har ändrats under årens lopp, alla de höga granarna som delade parkeringsplatserna åt är borta, lekplatser både av trädstockar inne i skogen och av metall vid parkeringen finns, restaurang och träningslokal och omklädningsrum och naturutställning.

Informationstavlan vid dammen intresserade oss, inga grodor hördes. Precis när vi ska gå hör vi ett genomträngande läte, tänk att en groda kan höras så högt, ätlig groda konstaterade vi, snygg gräll limegrön färg.

 Vi kunde inte stanna så länge då jag skulle fotografera för då surrade myggen runt öronen på oss. Dock blev det en rask 3 km promenad för oss och jag njöt av grönskans sirlighet, blommornas färg och doft och fåglarnas fågelkvitter.

Inga kommentarer: